- تاریخ انتشار : جمعه ۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴
- کد خبر : 713 چاپ خبر

چالش های GameFi در سال 2025
بازیهای بلاک چین در سال 2025 با چالشهای متعددی روبهرو هستند. توبین کو، مدیر عامل شرکت بازیهای بلاکچین Seraph، به کوین تلگراف گفت که حفظ تعامل بازیکنان، پذیرش فناوریهای جدید و ایجاد اقتصادهای پایدار در بازی موانعی هستند که GameFi باید برای ماندگاری بر آن غلبه کند. طبق گفته کو، بیش از 60 درصد از
بازیهای بلاک چین در سال 2025 با چالشهای متعددی روبهرو هستند. توبین کو، مدیر عامل شرکت بازیهای بلاکچین Seraph، به کوین تلگراف گفت که حفظ تعامل بازیکنان، پذیرش فناوریهای جدید و ایجاد اقتصادهای پایدار در بازی موانعی هستند که GameFi باید برای ماندگاری بر آن غلبه کند.
طبق گفته کو، بیش از 60 درصد از بازیکنان تنها پس از 30 روز از بازی های Web3 خارج می شوند. مدیرعامل گفت فقدان انگیزه های طولانی مدت و مکانیک ضعیف گیم پلی پشت مشکل پایداری بازی Web3 است. کو به کوین تلگراف گفت:
ساخت بازیهای بلاک چین بهتر در سال 2025 همچنین نیازمند ادغام فناوریهای جدید مانند هوش مصنوعی مولد برای افزایش تجربیات بازیکنان است.
مدیرعامل Seraph گفت که پروژههای GameFi که در ادغام فناوری نوپا ناکام هستند، معمولاً 30 تا 40 درصد کاهش در حفظ بازیکن در مقایسه با پروژههایی که از فناوریهای جدید استقبال میکنند، ثبت میکنند.
ایجاد اقتصادهای پایدار در بازی
کو گفت: «اقتصادهای ناپایدار درون بازی عامل اصلی ورشکستگی پروژه ها هستند. ساختن مدلهای توکن پایدار برای بازیهای Web3 که تورم را کنترل میکنند و پاداشهای بازیکن مبتنی بر داده را ارائه میدهند، کلید حفظ بازیکنان بود. مدیرعامل توضیح داد:
استراتژیهایی مانند توزیع پویا لوت، پاداشهای مبتنی بر سهام، و اقتصادهای کنترلشده توسط بازیکن از طریق سازمانهای مستقل غیرمتمرکز (DAO) احتمالاً به عنوان بهترین روشها برای توسعه پایدار GameFi ظاهر میشوند.»
بازی های کلیکی مانند همستر کامبت نمونه بارز آن هستند. همستر کامبت در ماه ژوئیه پس از اینکه این بازی از مرز 300 میلیون کاربر در کمتر از 5 ماه گذشته بود، خبرها را به خود اختصاص داد.
با این حال، این بازی با کاهش 86 درصدی کاربران فعال به دنبال یک ایردراپ توکن، که بزرگترین بازی در تاریخ کریپتو محسوب میشود، مواجه شد.
تا نوامبر، بازی فقط 41 میلیون بازیکن داشت در مقایسه با 300 میلیون سطح اوج ثبت شده در تابستان.
وضعیت صنعت بازی های بلاک چین در سال 2024
اتحاد بازی های بلاک چین (BGA) اخیرا گزارش وضعیت صنعت سال 2024 خود را منتشر کرده است که در آن از 623 متخصص از صنعت بازی Web3 نظرسنجی شده است.
طبق این گزارش، تقریباً 53 درصد از پاسخدهندگان اظهار داشتند که تجربه کاربری ضعیف (UX) و رابطهای کاربری پیچیده (UI) بزرگترین چالشها برای ورود بازیکنان جدید به بازیهای Web3 است.
منبع:cointelegraph
لینک کوتاه
برچسب ها
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0